سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی

بهداشت روان


   صفحه عناوین     
 

 

مراحل رهایی ازاحساس عزت نفس پایین

به اعتقاد روانشناسان اشخاص موفق کسانی هستند که حقیقتا خود خودشانند و باطناً آزادند و وارسته . واشخاص ناموفق و شکست خورده کسانی هستند که حقیقتاً منکر خویشتن خویش هستند و شادی و نیروی حاصله از درستکاری و صداقت نسبت به خود را نپذیرفته اند .
حال برای آنکه از احساس عزت نفس پایین که مانع از موفقیت در زندگی است رهایی یابید و تحولی بزرگ در زندگی خویش ایجاد کنید و از عزت نفس بالایی برخورددار گردید ، به بیان روشهایی برای افزایش عزت نفس در سه مرحله می پردازیم :

مرحله اول - عدم ارزیابی خود با دیگران:
هرگز خود را با دیگران ارزیابی نکنید چرا که هر چقدر هم شما بخواهید ، ار


   صفحه عناوین     

اصول عدم ارزیابی خود با دیگران
 ارزیابی منطقی از خود :
به دلایل زیرنمی توانیم ارزیابی منطقی ازخودمان بکنیم :

  •  ما نمی توانیم خود یا افراد دیگر را با یک مشخصه به طور منطقی مورد قضاوت قرار دهیم.

  •  در خیلی از مواقع انتقادها بر اساس تعصبات است .

  •  خصوصیات انسانی بی همتا و تقریباً بی انتهاست .

  •  میزان دقیقی برای اینکه چه کسی خوب و یا بد است , وجود ندارد و کسی نمی تواند  ادعا کند که می تواندخصوصیات خوب ویا بد را به طور کامل تشخیص دهد.

 احساس ضعف وکاستی های بشر:
واقعیت آن است که ما انسانها دارای ضعف هایی هستیم . به همین دلیل به سادگی نمی توانیم آنچه را که دوست داریم ، انجام دهیم .مثلاً تعدادی از ما قوی
هستیم، عده ای آشپز ماهری هستیم و به هرحال اکثریت افراد نمی توانند در بیش از یک یا دو کار برجستگی و تبحر بسیار بالایی پیدا کنند .احساس شما در دستیابی به اهدافتان بسیار مهم است . بنابراین با اندکی تغییر احساس و نوعی دیگر مسئله را بررسی کردن ، متوجه تغییر در افکار خویش و به دنبال آن در رفتار خود خواهید شد. و به اهداف منطقی خود خواهید رسید .

... صفحه قبل                          زیابی شما منطقی نیست .